هرساله روز بین‌المللی خودمراقبتی (International Self-Care Day)در تاریخ 24 جولای، مصادف با دوم مرداد ماه، فرصتی را برای افزایش توجه به موضوع خودمراقبتی در سراسر جهان فراهم می کند. از سال 2011، هرساله در این روز رویدادهایی با موضوع خودمراقبتی در سراسر جهان در کشورهایی نظیر آفریقای جنوبی، انگلیس، ایالات متحده، ایران، بنگلادش، برزیل، بولیوی، تانزانیا، چین، کانادا، سوئیس، کانادا، کره جنوبی، مکزیک، میانمار، نپال، و ویتنام برگزار شده است.
سمپوزیوم ملی خودمراقبتی و جشنواره مربوط به آن، از سال 1391 در دانشگاه علوم پزشکی تهران به شکل کنگره ملی آموزش بیمار و سپس سمپوزیوم ملی و جشنواره برگزار شده است. در این نشست های سالانه علمی، موضوع آموزش بیمار و خودمراقبتی از جنبه های مختلفی مورد توجه و بحث قرار گرفته است و هرساله کوشش شده است تا جدیدترین موضوعات روز در زمینه خودمراقبتی توسط متخصصان حوزه مطرح و ارایه شود.
امسال نیز با یاری خداوند متعال درتاریخ 2 مرداد 1398 شاهد برگزاری این رویداد علمی خواهیم بود. محورهای سمپوزیوم امسال عبارتند از: خودآگاهی، سوادسلامت و راهنماهای خودمراقبتی، آموزش بیمار، آموزش سلامت و خودمراقبتی در رسانه و فضای مجازی، خودمراقبتی و سلامت روان، خودمراقبتی و سلامت معنوی، خودمراقبتی و سلامت اجتماعی، موانع و تسهیل گرهای اجرای خودمراقبتی، اقتصاد سلامت و سیاستگزاری درخودمراقبتی، خودمراقبتی در حوادث و بلایا، و نقش سازمان های مردم نهاد در خودمراقبتی و آموزش بیمار. امید است برگزاری این نشست علمی بتواند در بروزرسانی دانش و تبادل تجربه میان اساتید، متخصصین و فارغ التحصیلان دانشگاه نقش موثری داشته باشد.




ثبت نام در سمپوزيوم