هر کس در هر سازمانی که کار مي کند، وظایف مشخص و تعریف شده ای دارد.  انجام این وظایف در زمینه شیوه رفتار «فرد» صورت می گیرد.
 به عنوان مثال اگر وظیفه فردی در سازمان «پرستاری» تعریف شود و یکی از وظایف پرستار ثبت علائم حیاتی بیماران باشد، این کار می تواند به روش های مختلف انجام شود به عنوان نمونه: 
اگر بار اول آشنایی است؛ پرستار به اتاق بیمار رفته، درب بزند، اجازه ورود بگیرد، خود را معرفی کند، از بیمار و همراه او احوالپرسی کرده و بگوید که می خواهد علائم حیاتی (فشار خون، تب، تعداد تنفس و ...) را ثبت کند. سپس این کار را با ملایمت و توضیح دادن راجع به ابزارهای اندازه گیری انجام دهد و در نهایت برای بیمار توضیح دهد که در آن لحظه علایم حیاتی او مثلاً طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد، سپس اجازه بگیرد و اتاق را ترک کند و در تمام این مدت لبخند مهربانانه تمام چهره اش را پر کرده باشد.
حالا اگر فقط یک «پرستار» به این شیوه علائم حیاتی را ثبت کند این یک رفتار فردگرایانه یا فردی است. اما اگر تمام پرستاران در همه نوبت های کاری با همین شیوه علائم حیاتی را ثبت کنند، این یک «رفتار سازمانی» یا رفتاری سازمان یافته است. 
یافتن عواملی که در شکل گیری رفتار سازمانی مؤثر هستند، امری بسیار حیاتی برای سازمان هاست و مطالعه تأثیر افراد، گروه ها و ساختارها بر رفتار در سازمان مجموعه ای را تشکیل می دهد که به آن علم رفتار سازمانی یا «-organizational behavior» می گویند.
رفتار سازمانی در حقیقت راه های دست یابی به سطح عملکرد و رضایت بالاتر را برای افراد فراهم می آورد. ما به عنوان یک سازمان «خدمت محور»، همواره نیازمند استفاده از تازه های رشته رفتار سازمانی به منظور یافتن عوامل مؤثر در شیوه رفتار و بهره¬گیری از این عوامل در جهت سامان دادن رفتار مطلوب هستیم.ما در بیمارستان آتیه با درک اهمیت و جایگاه ساماندهی رفتار سازمانی در چارچوب اهداف سازمان خود به ویژه: 
-    اصول مراجع مداری
-    اصول دقت، سرعت و صحت
به ایجاد سامانه ای دست زده ایم که با فعال بودن آن بتوانیم ضمن تقویت روحیه کار گروهی، اهداف فوق را پیگیری نمائیم. به عنوان گام نخست برای القاء احساس همبستگی سازمانی عنوان «خانواده آتیه» را برای گروه بزرگی که در این بیمارستان کار می کنند برگزیده ایم. مهم ترین اقدام عملی نیز، تشکیل باشگاه اندیشه آتیه در سال 1384 با پیشنهاد اینجانب بوده است.
من تشکیل باشگاه اندیشه آتیه، سازمان دهی همه اعضای خانواده آتیه در قالب «گروه های اصول رفتاری»، تدوین کتابچه اصول رفتاری، و تشکیل کارگاه های مرتبط به آن را یک گام مؤثر و لازم در جهت رسیدن به رفتار سازمانی سامان یافته و هماهنگ و در جهت اهداف سازمانی می دانم. امید است تمامی فرزندان آتیه با درک عمیق و انگیزه بالا، به فراگیری این اصول و عمل به آن ها بپردازند و موجب بالا رفتن سطح رضامندی «مراجعان» و خوشنامی روزافزون «سازمان» و بهبود رضایت شغلی خود را فراهم آورند. تمامی تلاش ما، در جهت دستیابی دوباره به بالاترین سطح سلامت ممکن بیماران و مراجعان است، چرا که سلامت را شرط سعادت می دانیم.
                                                                                                                   دكتر خليل علي زاده
                                                                                                                    تهران – بهمن 1391